úterý 24. března 2020

Z deníčku začínajícího průvodce: Kterak nouze naučila Ostřáky digitalizovanému porftoliu


Pandemický režim výuky mnohé školy zcela zaskočil. Sice poměrně rychle zvládly přejít na online komunikaci, ale tíha nesmyslného drilování se jen přelila na bedra rodičů, kteří krom péče o nemocné, nákupů, úklidu a home officu musí ještě nadto sedět s dětmi u úkolů či jim dokonce diktovat a opravovat diktáty.

Čím to je? Těžko říct. Učitelé možná chtějí ukázat, že učení je fakt dřina a dát najevo, že jim není co závidět. Možná se děsí „skluzu v tematických plánech“, který při nečekaných prázdninách naženou, a proto toho přesouvají na domácí výuku co nejvíc. Anebo prostě nemají odhad toho, co je pro dítě v takové situaci adekvátní.

Scioškoly byly podle všeho zaskočeny méně. Jak často zdůrazňuje Ondřej Šteffl, připravujeme děti na budoucnost. A budoucnost je v technologiích. Každá Scioškola se tímto směrem více či méně ubírá (nejdál jsou asi na Praze 11). Přesouváme komunikaci i úkoly z papírů na cloudy či sdílené e-maily a kalendáře, používáme google disky. Tím, že s technologiemi v rámci možností pracujeme, máme určitý odhad, jaké kvantum a spektrum úkolů a aktivit je pro děti zvládnutelné i zajímavé.

Ve Frýdku-Místku jsme si kompletní digitalizaci portfolia, zejména u nejstaršího trojročí, stanovili coby středně až dlouhodobý cíl. K dnešnímu dni ale musíme s radostí konstatovat, že skrze doménu @scioskola.cz je již propojen celý Ostrý!

Holt i koronavirus může být k něčemu dobrý.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Z deníčku pokročilého průvodce: Proč se nám to podělalo?

Jestli existuje nějaký předmět, který obcházím velkým obloukem, pak je to fyzika. Tuny vzorečků a konstant bez přesahu do reálného života ve...