čtvrtek 12. prosince 2019

Recenze: Postav si ateliér, chemickou laboratoř nebo tělocvičnu i TY!

Představte si známou deskovou hru Osadníci z Katanu. Máte? A teď si vemte, že Osadníci se vykašlou na stavění vesnic a městeček a raději si založí školu. Do toho dáte špetku Dominionu, pár lžiček Citadely a máte Sciopoly.
Po otevření krabice se neděste. To množství různobarevných karet a barevných knoflíků neznamená, že hra je složitá. Právě naopak. Pravidla lze pochopit velmi rychle a po sledování pár her vlastně i intuitivně, bez nutnosti podrobně studovat přiložený návod. Máte zkrátka postavit wi-fi, školní autobus, školníka a družinu. To ovšem stojí peníze, které je potřeba si vydělat. A vydělat můžete jen tím, že nakoupíte co nejvíc objektů v podobě školní jídelny, ředitelny, automatu na jídlo a dalších.
Primitivní házení kostkou však nečekejte. Vyhraje ten, kdo zvolí nejlepší taktiku. Nakoupit si levně skříň plnou škrobených nátělníků na tělocvik a rýžovat vždy, když na kostce padne jednička? Obsadit ředitelnu a využívat tahů soupeřů? Anebo co nejrychleji našetřit na autobus a školníka a využívat pak bonusů na úkor ostatních hráčů? To už je na individuálním stylu každého hráče, štěstí, ale i pečlivém studiu taktiky soupeřů.
Sciopoly jsou hrou, která zabaví malé i velké (viz video) a skvělé poslouží jako vánoční dárek. A pozor, hra je opravdu návyková, takže o silvestrovskou zábavu máte postaráno. Kdo koupí do konce prosince za bezkonkurenční cenu 699,90 (splátkový kalendář není problém) dostane samolepku zdarma. A to se vyplatí!